برنامه کامل بازی‌های استقلال در فصل فوتبالی ۱۴۰۳-۱۴۰۴ پرسپولیس برای جذب اخبار هر کاری می‌کند برنامه کامل بازی‌های پرسپولیس در لیگ برتر ۱۴۰۳-۱۴۰۴ زمان بازی استقلال و پرسپولیس مشخص شد چه کسانی در پرونده فساد فوتبال احضار و دستگیر شدند؟ مدیرعامل پیشین باشگاه شمس آذر قزوین آزاد شد (۲ مرداد ۱۴۰۳) آقای گل لیگ برتر هم بازی مهدی قایدی| تشکیل یک زوج جذاب ایرانی در امارات سید مهدی رحمتی سرمربی هوادار شد وینگر برزیلی در راه تبریز؟ کسب مقام سوم لیگ برتر شمشیربازی کشور توسط دختران خراسانی سرپرست استقلال معرفی شد مراسم بدرقه رکاب‌زن المپیکی ایران برگزار شد هرگز نخورد آب زمینی که بلند است | درباره پهلوان پوریای ولی کادر فنی نکو بدون تغییر در فصل جدید رئیس هیئت تیراندازی استان خراسان رضوی: ۸ میلیارد تومان برای قهرمان پروری نیاز داریم شرط‌وشروط گولسیانی برای تمدید قرارداد با پرسپولیس بلاتکلیفی عامل مصدومیت یامگا| حامدی‌فر در اتاق انتظار پرداخت بدهی ساپینتو در اولویت باشگاه استقلال احتمال لغو اردوی پرسپولیس در هلند پیروزی بیرانوند و استعفای درویش؟
سرخط خبرها

نوستالژی | زمین، مشکل فوتبال مشهد در دهه ۶۰

  • کد خبر: ۵۵۷۱۶
  • ۲۴ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۴
نوستالژی | زمین، مشکل فوتبال مشهد در دهه ۶۰
حمیدرضا معصومیان | شهرآرانیوز؛ چرخ فوتبال خراسان بعد از انقلاب اسلامی عملا از اوایل سال‌۶۰ به راه افتاد. بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در سال‌۵۷ تا ۲ سال فوتبال در کشور به حالت تعطیل یا نیمه‌تعطیل درآمده بود و خبری از برگزاری بازی‌های مرتب باشگاهی نبود. از سال‌۶۰ به‌تدریج شرایط برگزاری دوباره مسابقات فوتبال فراهم شد و در ابتدا این مسابقات باشگاه‌های تهران بود که راه افتاد.
 
بعد از آن در سطح شهرستان‌ها هم مسابقات فوتبال اندک‌اندک آغاز شد که در مشهد و خراسان از سال‌۶۲ رقابت‌های فوتبال به صورت منظم از سرگرفته شد. در این سال محمد‌علی میرزائیان که در آن زمان رئیس کل یکی از بانک‌های استان خراسان بود، به سمت رئیس هیئت فوتبال استان انتخاب شد. او که خودش فوتبالیست بود و در مکتب شاهین بزرگ شده بود، می‌دانست که راه‌اندازی دوباره مسابقات باشگاهی مهم‌ترین کار هر رئیس هیئتی است و برای همین با تلاش و کوشش زیاد چراغ فوتبال را در مشهد و خراسان روشن کرد. در عرض ۲ سال فوتبال در سراسر خراسان پهناور آن‌زمان جان گرفت و مسابقات باشگاهی در سطوح مختلف آغاز شد.
 
مجله دنیای ورزش در تیرماه‌۶۴ مصاحبه اختصاصی با او انجام داده که طی آن رئیس وقت هیئت فوتبال خراسان به مسائل مختلفی اشاره کرده است. در این مصاحبه جالب و خواندنی که در صفحه شهرستان‌های مجله پرمخاطب دنیای ورزش چاپ شده است، میرزائیان به مسائل و مشکلات فوتبال خراسان اشاره می‌کند و می‌گوید: با یاری جمعی از برادران مخلص و علاقه‌مند به فوتبال، مسابقات رده‌بندی تیم‌ها و باشگاه‌های دسته‌های‌۱، ۲ و ۳ محلات، جوانان و نوجوانان را برگزار کردیم که مشهد برای اولین‌بار در طول تاریخ فوتبال خود قهرمانان دستجات مختلف را شناخت.
 
رئیس وقت هیئت فوتبال در این مصاحبه مشکلات مالی و نداشتن بودجه (در آن سال‌ها که کشور درگیر جنگ تحمیلی بود) را بزرگ‌ترین دغدغه هیئت دانسته و در توصیف شرایط خاص فوتبال مشهد گفته است: کل امکانات قابل‌استفاده برای هیئت فوتبال خراسان ۲ زمین نیمه‌خراب استادیوم تختی است که در هفته ۲۱ ساعت در اختیار ماست و با توجه به تعداد ورزشکاران شناسایی‌شده و برنامه‌های تقویم‌شده این رشته بر‌ای هر ورزشکار زمانی معادل ۱۰ ثانیه و سهم هر تیم برای تمرین ۴‌دقیقه و ۲۰ ثانیه در هفته است که این مطلب واقعا ناراحت‌کننده است.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->